Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Jij als autobestuurder

Kruispunten Putsebaan/Schrieksebaan/Schoolstraat/Muizenveld

Geef kort aan waarom? (bv. doorstroming, veiligheid, parkeerproblemen, etc.)

Zichtbaarheid bij uitrijden Muizenveld: onvoldoende zichtbaarheid t.a.v. aankomend verkeer uit Putte, en hoge snelheid verkeer vanuit Putte dat rechtdoor gaat over het kruispunt. Het rechtstreeks oversteken richting Schrieksebaan is zeer gevaarlijk, nagenoeg onmogelijk. Fietsers bemerken komend vanuit richting Putte noodzaakt te ver uitrijden en zodoende het fietspad blokkeren (haag op de hoek). Terugkeer naar Muizenveld is problematisch omdat het autoverkeer dat vanuit Putte de Schrieksebaan wil oprijden te ver op het kruispunt aanschuift, waardoor het zicht zowel op het doorstromend verkeer vanuit Putte, met hoge snelheid komend uit de bocht, als het zicht (elektriciteitskabine) op inrijden Muizenveld belet wordt.

Wat is jouw voorstel om de situatie te verbeteren? (bv. minder sluipverkeer, betere doorstroming, meer deelwagens, etc.)

Uitrijden Muizenveld: snelheidsbeperking 30 vanaf de lichte verhoging voor parking bowling, bestaande spiegel met verwarming, bijkomende verwarmde spiegel die toekomend verkeer uit Putte zicht kan geven op aanschuivend verkeer uit Muizenveld. Knip op Oude Putsebaan ongedaan maken en het verkeer dat vanuit Putsebaan naar Schrieksebaan of Tremelo wil aldaar reeds verplicht links doen afslaan en met voorrang richting Tremelo leiden. Inrijden Muizenveld bij terugkeer: het verwijderen van de knip op de Oude Putsebaan en daar reeds afleiden richting Schriek en Tremelo geeft het volledige middengebied op het kruispunt vrij als wachtpunt voor inrijden Muizenveld. Het verkeer Putte heen en weer naar Molenstraat zou via Oude Putsebaan geleid worden, of Molenstraat enkelrichting vertrekkend uit Centrum. Een ideale oplossing zou in elk geval zijn het verwijderen van de knip Oude Putsebaan en uitvoeren van het uitwerken met een volledig gestuurd net van verkeerslichten op de vier kruispunten: Putsebaan/Oude Putsebaan, Oude Putsebaan/Schrieksebaan, Schrieksebaan/Molenstraat en Putsebaan/Muizenveld. De proefopstelling werd indertijd niet uitgevoerd als voorzien en gaf daarom ook geen kans tot een correcte beoordeling van een doeltreffend voorstel.
0
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties